Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2019 18:32 - ОТГОВОР НА ПОРЕДНАТА ИНСИНУАЦИЯ ИЛИ КАК КРАДЕЦЪТ С ПОСЛЕДНИ СИЛИ СЕ МЪЧИ ДА ВИКНЕ "ДРЪЖТЕ КРАДЕЦА!"
Автор: milenavarbanova9 Категория: История   
Прочетен: 3480 Коментари: 11 Гласове:
5

Последна промяна: 22.10.2019 23:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Уважаеми приятели,тъй като съм блокирана в блога на негово спароточие,а хулите над мен продължават,без да ми се даде възможност да отговоря,ще  дам отговора си тук.
Полуанонимният "арх"(архитект?архиепископ?) е донесъл на своя господар,че някакъв абсолютно неизвестен за мен " англоезичен автор" е писал в някакъв също толкова неизвестен за мен английски сайт,че името на Рим можело да означава "течаща вода",на умбрийски език,защото "според някои свидетелства "умбрите живели по тези места преди етруските".
ОТ СЛОГА НА СЪВСЕМ КРАТКИЯ ОТКЪС(ПРЕВЕДЕН ЗА СЛУЧАЯ) Е ОЧЕВИДНО,ЧЕ СТАВА ДУМА ЗА БАНАЛНА ПОПУЛЯРНА СТАТИЯ, НЕПРЕТЕНЦИОЗНА И  С МНОГО ФАКТОЛОГИЧНИ ГРЕШКИ, ДОРИ И В ТОВА НЕВЗРАЧНО ОТКЪСЧЕ.

Ако сведението е истинско и англоезичният автор,представен с инициали,съществува,това променя ли нещо в нашата ситуация?
Абсолютно нищо.
1.Аз не владея английски и не чета английски автори в оригинал,а въпросната публикация,от която архиепископът е цитирал въпросните две изречения едва ли е  превеждана на  какъвто и да е друг език
2.Самият Спароточец също не познава тази публикация,защото неговият служител (архитект или архиепископ) я е представил на вниманието му в последните часове,сиреч - щом спаротокът говори,че ще публикува текст за смисъла на името на Рим,разбиран като "течение на река",той го е научил от моята статия,а не от неизвестното до този момент и за него "английско текстче"( в което,освен всичко друго,се говори за "течаща вода").
3. В статията си "Имената на Ромул и Рем са български", аз цитирам италианските етимологически речници,според които "името Рем произлиза от гръцкия глагол - rheo - тека(за река)."Аз оспорвам в статията си "гръцкия произход" на цитирания глагол,защото в българския ( респективно в тракийския ) език и днес съществува глаголът " рея се," смислово и звуково идентичен - тека,блуждая,плувам - и от него извеждам името на Рем в смисъл на "плуващ,плувец". Същевременно генерализирам,че не само името на Рем,но и името на Ромул( на италиански Ромоло) е свързано с " течение на река",което бе лесно логически да се изведе - според италианската историография и етимология, името Ромул "е етруска дума,свързана с река"( без да се казва по какъв начин е свързано,М.В.).И ОТТУК ВЕЧЕ ДОЙДЕ МОЕТО ГОЛЯМО ПОПАДЕНИЕ: ЧЕ ИМЕТО РОМУЛ ОЗНАЧАВА ТОЧНО "РОМОЛ НА РЕКА" - БЪЛГАРСКОТО СЛОВО "РОМОЛ"!
4."Английският инициал" - нека го наречем така - цитира някакъв,непосочен в откъса източник и то в характерния а стил на популярните четива " ИМА И ДРУГИ ТЕОРИИ, ЧЕ ЗНАЧИ ТЕЧАЩА  ВОДА ",а аз съм ползвала италианските етимологични речници от висока класа,като достигам до НЕИЗМЕРИМО ПО-ДЪЛБОКИ ОТКРИТИЯ И ИЗВОДИ И ТО ЧРЕЗ БЪЛГАРСКИЯ ЕЗИК!И ако тия жалки човечета имаха капка мозък,достойнство,чест и патриотизъм,а не бяха  банда лумпени,нямаше пошляшки да ме хулят,а да стиснат с признателност ръката ми!
5.Откритието си направих на 25.08.2019 г.и го публикувах на същата дата(25.08.19) в една малко по-дълга статия,която по-късно прехвърлих в моя архив в блога и във всеки момент мога да я представя на експертите.На 26.08.2019 изпратих по-кратък текст на издателите ми,с поръката да го съхраняват ( в случай на плагиатство) и да го разпространят в сайтовете.Уви,в новинарските сайтове той не беше публикуван,а не ми се нрави,когато мой материал отлежава дълго по непознати редакции,нямам им голяма вяра.На същата дата - 26.08.19 го изпратих на нотариуса в Лугано и на един мой най-доверен редактор,политик и бивш депутат( честен,за разлика от останалите),който е печатал доста мои статии,а непечатаните съхранява.На 28.08.2019 публикувах в блог.бг статията си във варианта,предназначен за сайтовете,този,който фигурира в блога ми.През септември статията бе изпратена на още един авторитетен седмичник.
6.Архитектът или архиепископът  сочи като дата на излизане на "английската публикация" 02.08.19.Повтарям,ако такъв автор( ?!)  и такава фраза у него изобщо съществуват,те нямат нищо общо с моето откритие,с неговия смисъл и с изводите ми.Класата на съчиненийцето е много нископробна. Допускам и друго  - няма да се изненадам, ако датата е нагласена,тези хора не биха се спрели пред нищо.
Но нека приемем,че датата е реална,във  всички случаи това е пълна безсмислица,защото,помислете:
ЗА КАКЪВ ДЯВОЛ БИ МИ ИЗТРЯБВАЛО ДА "КРАДА "ОТ  НЯКАКЪВ СИ АНГЛИЙСКИИ САЙТ ИЗРАЗА "ТЕЧАЩА ВОДА",ЩОМ САМАТА АЗ СЪМ ЦИТИРАЛА ГЛАГОЛА "ТЕКА",ОТКРИТ В ИТАЛИАНСКИТЕ ЕТИМОЛОГИЧНИ РЕЧНИЦИ?! ОТ НЕГО СЛЕД ТОВА СТИГНАХ ДО ЗАКЛЮЧЕНИЕТО ,ЧЕ И ДВЕТЕ ИМЕНА СА СВЪРЗАНИ С "ТЕЧЕНИЕ НА РЕКА".
В ЧИЯ ПРАЗНА КРАТУНА БИ МОГЛА ДА СЕ РОДИ ПОДОБНА ИНСИНУАЦИЯ?
ВСИЧКО ТОВА Е ПОРЕДЕН ОПИТ И ГЛУПАВ ОПИТ ЗА ХВЪРЛЯНЕ НА ПЯСЪК В ОЧИТЕ !


Аз имам много други открития,публикувани в печата,които културната публика приема радушно,защото те изтъкват миналото величие на нашия народ и дават надежда за неговото бъдеще.И вместо да храчиш по мен,дребна душице и да разиграваш още нелепости,просто млъкни и се засрами!



Гласувай:
6



1. leonleonovpom2 - Среднощно здравей, Милена!
22.10.2019 01:01
Паралелът Ромул и ромоли си е твое откритие и никаква течаща вода не може да го оспори
Задълбочи се в това направление, според мен
Наистина е попадение Аз едва сега се замислям върху този глагол И без да се меся в изследванията ти, убеден съм ,че идва от дълбока древност
Спароток не е лош човек Той изтърпя много злобни атаки и обиди и това сигурно го е изнервило Аз лично съм изненадан, че е реагирал така!?
Ето сега, получих коментар от Добродан Силно съм впечатлен! Интелигентен коментар, без злоба и нападки Това е интелигентност на общуване Ами удоволствие е да чета коментар ,като неговия Една отрицателна критика се изчерпва и с едно само- Не съм съгласен! И толкова
И при мен се изля много злоба Безпричинна, да не би да стана откривател? Да ,никой не е пророк в собствената си страна Каза ми го кметът на града по повод книгата ми, която наистина, без да се хваля, беше уникална! И съжалявам, че градът не я заслужи като дар!
Та се притеснили тука някои, да не стана" откривател"?
Ами аз това прозвище съм го получил отдавна , от водещ специалист на известна американска фирма ,например Така, че не се боря за него!
Работи си спокойно, това ,което имаш в главата си, е твое! Ничия друга собственост не е!

Лека нощ!
цитирай
2. milenavarbanova9 - Здравей, Иване, Въпросният пер...
22.10.2019 07:42
Здравей,Иване,
Въпросният персонаж може и да е много "благ по характер",но благоразположение той проявява само към тези,които му ръкопляскат.
Тия хора съдят по собствените си възможности и не могат да проумеят едно - че може да има човек,чието асоциативно и логическо мислене,далеч да надхвърля тяхното.
Има и нещо друго - у нас се е утвърдила крайно порочната идея,че историк може да бъде лице,напълно невежо в литературата.Аз имах и имам колеги историци,които се хвалеха,че не са прочели нито едно литературно произведение,извън задължителната гимназиална програма,защото литературата била "несериозно нещо".Това показва първо колко им е пипката и второ,лишава литературно неграмотния от асоциативно и интуитивно мислене,така необходимо за историка.
В един коментар ме хвалиш,че владея много езици.И това е самата истина,но сред тях не е английският,макар да съм го изучавала като дете.Намразих англосаксите и спрях да уча и поддържам този език,а език ,който не се практикува,се забравя.Впрочем илюзия е,че за да бъдеш топ- информиран трябва да знаеш английски.Той е нужен на "политиците" и търгашите,а не толкова на историците.
Историкът преди всичко трябва да познава и ползва древните езици,а аз съм изучавала на много добро равнище в СУ латински и древногръцки,сега уча арамейски.
На спаротока такива знания не са му нужни - той си ползва сайта Персеус,дето има "от пиле мляко".Удивително е как много хора - и аз вкл.,не са забелязали, колко често цитира той този сайт,чрез който успява да се представи като човек с историческа ерудиция.
Моят кръг от интереси е в добър синхрон с живите езици,които наистина владея превъзходно - италиански и френски( завършила съм Френска гимназия и френска филология като втора университетска специалност).За жалост,малко съм позабравила руски, владеех го много добре говоримо и писмено,но и сега го чета и разбирам отлично.И понеже от почти двайсет години съм в италофонска среда,взех да разбирам испански и португалски.Сърдечен поздрав!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
22.10.2019 08:14
Учудващо, аз дори не съм учил атглийски, ако се изключи един много кратък период, когато се явявах на изпити по френски за правоспособност Тогава открих колко много думи има в него ,пишещи се еднакво с френския, но звучащи различно Беше ми забавно ....
Иначе изумявах колеги ,когато покривах минимум за среден в тестове за знаене на английски По горната причина
И аз съм на мнение, че историкът трябва да има знания и по други науки те му помагат да се ориентира в непозната обстановка По математика- да прави статистически анализи, така например с тях установих твърдо ,че Каракала веднага след убийството на брат си ,преустановява монето сеченето на Анхиало И защо и следващите императори не секат монети По химия и физика- установих чрез тях едни много ценни монети ,че със сигурност не са фалшиви И така нататък Изумявам се, като чуя историк, че други науки не го интересяват и не му трябват Ами той е с вързани ръце и може само като папагал да повтаря написаното даже и е съмнително ,че го разбира
Знаенето на езици, на ниво ползване работно, също е задължително Важно е какви знания има човек и как ги използва , не дипломата Дипломата може и да стои в рамка, за това да служи Бях близък приятел с проф. Карайотов, особено на исторически тематики Мога да кажа че дружбата с него ме насочи към работа в областта на историята Той следеше развитието ми с интерес, от първите ми публикации на тази тема Аз имах друго предимство ,освен знания по романските езици Познания по други науки И умело ползвах тях Никога не ми го каза пряко, но в тесен кръг, в мое отсъствие е споделял ,че съм завършен историк и е жалко ,че при нас няма механизъм да бъда ползван Не го казвам ,за да се хваля
На един, едва завършил гимназия, но продуктивен в писане на книги предложих дуел Не за друго, но прояви агресивност и непочтеност към мен
Сядаме и пишем един час на тема, каквато той предложи Историческа Заедно, само двамата Един срещу друг И даваме написаното за оценка
Не ми е проблем свободното писане! Повечето ми постинги, последният- също, са писани така Да видим кой какво може и знае реално!
Скри се, даже не клъвна Защото знаеше, какъв ще е резултатът

Работи си и загърбио станалото Аз престъпвах това правило по две причини Това временно ме и разтоварваше, но в същото време и зареждаше
Не оправдавм такива хора Това е демонстрация на липса на творчески възможности Добросъвестният пита- Може ли и цитира Това е истинският учен
Но в България не е така Какво да ти кажа? Знам един професор, но сигурно не е сам, който е взел диплома с купуване на изпити и един срамен изпит има, свързан с преписване, побой! Защото временно забравил въпроса ,но и даденият му половин час не помогнал да напише и ред Да чете този въпрос И се счита ,че е единственият изпит , на който се е явил?!
Такава е картинката!

Желая ти успех!
цитирай
4. atil - Щеше да само смешно, ако не беше т...
28.10.2019 16:40
Щеше да само смешно, ако не беше трагикомично.
Коментирал съм няколко пъти при този, но тъй толкоз настрани и надалеч а толкоз балъци са лапнали подире му, че отказах да си губя нервите и времето. Малко повече съм коментирал при Милчев, уж се прави на четец на източници, но ги чете и тълкува колкото да го докара и той до някоя уйдурма.
Та, то самият Рим е основан от етруски и латински младежи и първите му царе са етруски. Самото му име е взето от Прародината на етруските(туски) от областта на Троя. А именно Рум. Така се казвала областта на Троя. Етруските са древни българи-не славяни.
Има общо и с ромолене и с хълм, и с влажна растителност, но общото с днешния славянски език идва от латинците, чийто език също е европеиден.
Етруските минават на латински, също както балканските българи минават на славянски.
цитирай
5. atil - Същите троянци, които отплавали на ...
28.10.2019 16:49
Същите троянци, които отплавали на Апенините, заселили редица райони там и нарекли земите си с предишното българско название Идел/Итал/. От това название/по думите на Гали/ жителите на Апенините разказвали за своето идване тук на Царя Атила, от бреговете на Идел, за да не воюва с тях. От него възникнало и името на днешна Италия.
Самите атрячци, съседите им ги наричали етруски. А те пък наричали съседите си алтънбашци - „златоглавите” - от него и древното „латини”. По думите на Гали, българите основали в Идел - Италия известните градове Сере и Цере/от булгарското сере - буквално „тронен килим” а в преносен - столица/. Болоня/от булгарското-балин „заливаща се поляна”/. Венеция/от булгарското Бинянче „дух или господар на водата”, Рим/от булгарското рем-рям или от названието на областта Рум, център на която бил град Троя/. Генуа/от булгарското име на рода Еней/ и Равена/от булгарското авен-овин/ и още един голям град, като не броим множеството по-малки, дали названията на италиянските области: Лигурия/лигур - от „локър”, форма на етнонима булгар/ и Тоскана/от старобулгарското тюш-туз „блато със силни изпарения/. На моретата - Лигурско и Тиренско/от българското тирен - „дълбоко”/ и т. н.

https://boianimen.blogspot/2017/05/blog-post_15.html?m=1
цитирай
6. milenavarbanova9 - atil,
28.10.2019 17:40
Пускам коментарите Ви,защото уважавам всяко културно изразено мнение,но не съм съгласна с интерпретациите Ви.Името на Италия произлиза от това на цар Итал,етруският град Болоня в древността се е наричал Бонония и пр. и пр.Нямам време сега да ви опровергавам,но съм публикувала становището си в различни статии,в това число и в постове в този блог.Поздрави!
цитирай
7. atil - Знам, знам, за пускането на мнен...
28.10.2019 18:44
Знам, знам, за пускането на мненията. И аз така постъпвам. Но интерпретации нямам, цитирам източници от оцелели части от хроники, които съм превел в блога.
Трудно се опровергават, но пък са любопитни и достоверни, както се разбра.
Дали е Бонония или Болония е въпрос на произношение, докато коренът на името е древнобългарски-етруски.
цитирай
8. doktora757 - Атил цитира сбирщайна "Дж...
28.10.2019 20:46
Атил цитира сбирщайна "Джагфар Тарихъ", който си е дело на историка Фархат Нурутдинов от Казан, макар че се опитва да го представи като "древни български хроники", ама не са такива тези писания, в които желаното се представя за действително! Самото цитиране на "Джагфар Тарихъ" като нещо от последна инстанция вече показва и нивото на познания на цитиралия го!.......
цитирай
9. dobrodan - Докторе, здравейте,
29.10.2019 17:01
имам само един въпрос: чели ли сте този "фалшификат"?
Не знам дали ще успея да го преведа нацяло до края на тая година, по-скоро не, но така или иначе ще стане.
Явно ще трябва да накарам по трудния начин тая книга, както и другите като нея, хората да ги четат първо и тогава да ги коментират...
Вече реших - ще ви тръшна отпред истината - никак, съвсем изобщо няма да ви хареса, но поне ще знаете каква е. Скоро. И пак няма да е цялата истина.
P. S. Библията е най-големия сбирщайн като книга на тоя свят, но това не пречи да обясняваме всичко с нея:):):)??? Къде е логиката, къде е разумът? - си повтарял Иванчо в училищния коридор :):):)...
цитирай
10. iliyanv - Благородно е, че пускате коментари на сенилния Атил,
11.11.2019 15:17
кроткия сеновски психопат -туркофил, но след това правете задължително профилактично пръскане с качествени дезинфектанти. Освен по полов път, злокачествената тюркофилия се предава и чрез интернет общуване. Същото се отнася и за Добродан - виждам, че пак се е изострил есенно, откакто ползва неограничено безплатния интернет на "4-ти километър".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: milenavarbanova9
Категория: История
Прочетен: 774671
Постинги: 328
Коментари: 1804
Гласове: 1896
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031